The final countdown - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu The final countdown - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu

The final countdown

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Juli 2014 | Aruba, Paradera

Lieve allemaal,

Mijn tijd hier zit er bijna op. Ik heb het al eerder geschreven, maar het is echt ongelofelijk hoe snel het is gegaan. Over 4 dagen ben ik nu denk ik zo’n beetje aan het boarden om terug naar Nederland te vliegen. Het voelt nog steeds heel dubbel, hoewel ik nu wel meer het gevoel heb dat ik er klaar voor ben.
Maar first things first, nog even een overzichtje van de laatste 2 maanden.

Eerst de communie, wow wat een happening! De kinderen zagen er echt uit als kleine prinsjes en prinsesjes, ouders in prachtige (gala) outfits en ik heb zelfs een paar limousines bij de kerk gezien. Het ging allemaal supergoed en ik was weer een trotse juf.

Daarna was het Hemelvaart en ben ik met Daphne een paar dagen naar Bonaire geweest. Mocht je er ooit over twijfelen om vanuit Nederland naar Bonaire te gaan? Niet doen! Tenzij je echt gaat voor het duiken of surfen. Hoewel het groter is dan Aruba voelt het veel kleiner. In 3 dagen heb je alles gezien wat er te zien valt. Bonaire heeft zeker mooie stukjes en het was heerlijk om een weekendje weg te zijn, dus wat dat betreft prima.

Op school was het de laatste weken echt nog wel even bikkelen. Eerst moesten er in 2 weken nog ongeveer 8 toetsen afgenomen worden en daarna hadden we juist nog 2,5 week waarin we niet echt veel meer te doen hadden, maar waarin we de kinderen wel nog bezig moesten houden en les moesten geven natuurlijk.
Al mijn kinderen gaan over naar de 4e klas en daar ben ik best een beetje trots op. Toen ik na de kerstvakantie de klas heb overgenomen heb ik het echt wel zwaar gehad. Ik had moeite de kinderen in toom te houden, het lesgeven was moeilijk vooral omdat het Nederlands echt een barrière was en ik moest me bewijzen tegenover de directie en de ouders. Uiteindelijk is dat gelukt en heb ik een klas afgeleverd met kinderen die én goed Nederlands spreken én allemaal hartstikke goede cijfers hebben gehaald.
Na een leuk schoolreisje en een supergezellig teamuitje was afgelopen woensdag de laatste schooldag. De kinderen mochten de laatste dagen spelletjes mee naar school nemen en ondertussen heb ik alles opgeruimd en schoongemaakt. Natuurlijk was het afscheid wel weer moeilijk, de kinderen vonden het helemaal niet leuk, een paar moesten zelfs huilen en toen ik van mijn collega’s afscheid moest nemen hield ik het zelf ook niet droog. Het was een heel intensief jaar waarin ik superveel heb geleerd.

Verder heerst hier ook volop de oranjekoorts. In de poulefase heb ik 2 wedstrijden op school moeten kijken omdat die om 12 uur Arubaanse tijd waren, maar daarna werden de tijden gelukkig beter. Het is hier, net als in Nederland, echt 1 groot feest. Grote schermen, overal oranje en na de wedstrijden toeterende auto’s. Lang niet iedereen is echter voor Nederland en dat maakt het ook juist wel leuk. Veel mensen zijn voor Brazilië, er wonen hier heel veel Colombianen (dus die halve finale was hier ook echt een kraker) en ook Duitsland heeft veel supporters. De wedstrijd van gisteren was natuurlijk zenuwslopend en daarna een feestje en nu maar hopen dat woensdag net zo leuk wordt, zou voor mij een leuke afsluiting zijn. De finale kijk ik dan wel lekker in Utrecht.

En dan natuurlijk nog even over het dansen. Gisteravond was er (na het Oranjefeest) ook nog graduation. Ik moest deze keer zowel voor Rueda als voor Salsa level 5 dansen. 2 certificaten dus en nu Salsa Advanced. Klinkt best goed. Ik heb de laatste weken privélessen gekregen en daar echt heel veel van geleerd. Dinsdag de laatste les en woensdagavond nog practice night en dan zit ook dat er echt op hier. Pfff….over moeilijk afscheid gesproken…

Deze laatste dagen zitten verder vol met regelen, schoonmaken en afscheidsdingetjes. Regelen betekent weer uren wachten voor uitschrijving, belastingaangifte en bankzaken, maar voor zover mogelijk ben ik daar nu mee klaar. Het huis schoonmaken is ook nog een hele klus en de auto moet ik toch ook een beetje fatsoenlijk inleveren.
Morgenavond nog een laatste keer uit eten met Daphne en Susanne. Die vertrekken dinsdagochtend heel vroeg richting Amerika en dan ook naar Nederland. Gek hoor! Woensdag dan mijn eigen laatste dagje met voetbal en dansen en dan donderdagmiddag naar het vliegveld. Weg van de hitte, de muggen en de mieren en terug naar warm douchen en slapen onder een dekbed. Mwoh…als ik het zo zeg klinkt het nog helemaal niet zo gek.

Iedereen bedankt voor alle reacties, de lieve kaartjes en het contact via app, Facebook en Skype, daardoor leek ik eigenlijk helemaal niet zo heel ver weg en dat was soms wel heel fijn. Het was een fantastisch jaar en, hoewel het natuurlijk ook heus wel eens moeilijk was, heb ik er geen seconde spijt van gehad dat ik ben gegaan.
Aruba definitely is One Happy Island!

Tot heel snel!

Liefs, Laura

  • 07 Juli 2014 - 00:28

    Susanne:

    Leuk Laura!
    Ik ga onze dans-avondjes ook echt missen!
    Maar we hebben een mooie tijd om op terug te kijken!
    En hopelijk worden de dansschoenen in Nederland verder versleten ;-)

  • 07 Juli 2014 - 00:35

    Angela:

    Ha lieve Laura ... Dat t er nu toch bijna op zit.
    Volgens mij was het in alle opzichten een rijk jaar: veel genoten, veel 'neergezet' voor je kinderen, veel geleerd, veel gedanst, veel gefeest, veel vriendinnengedoe ...
    Het was voor mij een feestje je te volgen via je verslagen. Dank je wel en tot zoens!
    Angela

  • 07 Juli 2014 - 01:44

    Manuela:

    Hi dushi,
    Ontzettend leuk geschreven! Alhoewel het nog niet echt tijd is om afscheid van je te nemen, vind ik het toch wel raar dat je bijna weg gaat. Ons dans groepje zal niet meer hetzelfde zijn zonder jou en Suus!
    xxxxxx

  • 07 Juli 2014 - 05:10

    Nadia:

    Laura, we zullen je zeker missen! Ik zeker! Ik wens je al het beste!! Geniet van je laatste dagen hier en wie weet, zien we elkaar ooit terug. Je was een fijne collega. Have a safe flight! :)

  • 07 Juli 2014 - 08:23

    Papa:

    Wij zijn er helemaal klaar voor. Eindelijk komt die superjuf weer naar huis. Met een heleboel vrij unieke geestelijke (en fysieke?) bagage. Het is gelukkig zo vrijdag. Xxxxx

  • 07 Juli 2014 - 15:42

    Mama:

    Wat heb je het goed gehad liefie,maarrrewat ben ik blij dat je weer bijna thuis bent.!!! Afscheid nemen is hartstikke moeilijk maar hier wachten weer veel mensen op jou. Xxxx

  • 07 Juli 2014 - 19:54

    Jennifer:

    Lau! Alvast heel veel succes met het afscheid nemen daar en een goede vlucht naar huis. Tot snel, kan je eindelijk met Amarins komen knuffelen :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Laura

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2172
Totaal aantal bezoekers 8502

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Arubaans avontuur

Landen bezocht: