Vakantie op vakantie - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu Vakantie op vakantie - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu

Vakantie op vakantie

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Oktober 2013 | Aruba, Paradera

Bon dia!

Heb alweer een hoop leuke dingen meegemaakt de afgelopen weken. In enigzins chronologische volgorde:
- Ik ben een dagje naar een superklein eilandje net voor de kust van Aruba geweest. Back to basic, helemaal niks, een houten hut met een pier omringd door water. We mochten daar mee naartoe op bedrijfsuitje met het werk van Kris. Heerlijk in de zon gelegen, een prachtige zonsondergang, een barbecue die de hele nacht doorging en karaoke!
- Daarna heb ik een middagje samen met Daphne (een buurvrouw hier op Patiri) wat toeristische attracties van mn lijstje af kunnen strepen. We zijn naar de ruïne van de oude goudmijn, prachtige locatie aan de Noordkust en naar Casibari geweest. Dit laatste is een grote rotsformatie, waar je op kunt klimmen.
- 27 september waren er verkiezingen op Aruba. Dat gaat er heel anders aan toe dan in Nederland. Weken van te voren hangt het hele eiland vol met vlaggen van de partijen en zie je op bijna alle auto's ook vlaggen en stickers. Mensen spreken zich heel duidelijk uit voor een bepaalde partij. Er worden parades gehouden door de verschillende grote partijen. Dit betekent duizenden auto's toeterend op de weg, harde muziek met liedjes speciaal gemaakt voor de partij of een kandidaat en allemaal mensen op stoeltjes langs de kant om hun partij te steunen. T-shirts en zonnebrillen met partijlogo, je kunt het zo gek niet bedenken. In die weken heb ik dan ook talloze keren stilgestaan midden op de weg omdat er weer ergens actie gevoerd werd. Best irritant, maar ook leuk om mee te maken. Alle scholen werden gebruikt als stemlokaal, wat dus betekende dat wij een extra vrije dag hadden op de dag van de verkiezingen. Uiteindelijk was er een overduidelijke winnaar en is de rust weer weder gekeerd. Nog een leuk detail, vanaf 6 uur savonds op de dag voor de verkiezingen, tot 8 uur sochtends de dag erna mag er op het hele eiland geen alcohol verkocht of geschonken worden. Dit omdat ze vechtpartijen willen voorkomen, maar ook omdat er niet dronken gestemd mag worden. Haha!
- De zondag van het verkiezingsweekend, toen er door de winnende partij nog een grote parade werd gehouden, ben ik met een groepje gaan paardrijden langs de Noordkust. Fantastisch! 1 van de leukste dingen die ik hier heb gedaan. Een prachtige tocht, waarbij je Aruba echt weer op een andere manier ziet, galopperen over het strand en een stop bij de Natural Pool. Een stukje zee, wat door rotsen is afgescheiden waardoor het een soort zwembad is geworden. Was de 3 dagen spierpijn meer dan waard!
- Natuurlijk moet er ondertussen ook nog gewerkt worden, je zou het bijna vergeten :) Het gaat heel goed met mijn leesgroepjes, de kinderen maken echt vorderingen en het is leuk om ze steeds beter te leren kennen en te ontdekken hoe ik ze kan motiveren. Ondanks dat ben ik elke keer blij als ik weer voor de klas mag staan. Dat gebeurt gelukkig toch wel regelmatig. Heb nu ook al een aantal keer voor een 2e klas gestaan waarbij de taal best wel een probleem is, maar uiteindelijk komt het dan toch wel weer goed. Kinderen blijven kinderen en ik ben ook hier heel blij dat ik juf ben.
- En deze week heb ik vakantie! Haha, best gek aangezien alles eigenlijk nog steeds een beetje als vakantie voelt. Zondagavond ben ik met 2 buurvrouwen, allebei ook juf, uit geweest bij Moomba's (een beachclub). Daar is het altijd leuk op zondag had ik al gehoord, maar ja als je gewoon moet werken is dat niet zo'n goed plan. Nu konden we dat dus eens gaan uitproberen en inderdaad...heel gezellig. Dansen in de open lucht, cocktailtje erbij, prima! Maandag zijn we gaan snorkelen bij Malmok. Ook al een aanrader, prachtig strand, hele heldere zee, hoofd onder water en overal vissen. Veel verschillende soorten en ook een grote zeester gezien. Gister ook naar het strand geweest en op een jetski gezeten. Hoe cool is dat?!!! Vandaag een dagje rustig aan en vanavond dansen met collega's, want dat kan natuurlijk ook op de woensdag. En verder zie ik wel wat de komende dagen nog gaan brengen.

Zijn er ook minder leuke dingen? Jawel hoor! De muggen en soms is het een beetje te warm. Maar ja...zolang dat mn grootste problemen zijn ;)
Natuurlijk mis ik jullie allemaal heus wel! Gelukkig is er Skype en whats app, en kreeg ik 2 lieve kaartjes vanuit Nederland (thanks!!!), dat doet me goed.

Heel veel liefs, Laura

  • 09 Oktober 2013 - 18:27

    Bertien:

    Dat klinkt allemaal geel goed Laura!! Geniet er maar volop van!! x

  • 09 Oktober 2013 - 19:03

    Angela:

    Leuk om je te volgen daar in Verweggiestan! Blijf genieten en ervaring opdoen als juf. Je bent zeker een goeie!

  • 11 Oktober 2013 - 18:30

    Marjolijn:

    <3

  • 17 Oktober 2013 - 13:56

    Th.J. Van Barlingen:

    Hallo Laura,

    We vonden het erg fijn om weer wat van je horen.
    Leuk dat je al vriendinnen hebt en dat je al aardig begint te wennen.
    Wij zijn net terug van een weekje relaxen in een bungalowtje in Drente.
    Het was hardstikke leuk en behoorlijk goed weer iets minder warm als bij jou.
    Nou meisje hou je taai en laat weer eens wat horen.

    We denken aan je en de hartelijke groeten van

    Oom Theo en Tante Gea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Laura

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8527

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Arubaans avontuur

Landen bezocht: