Regelen, wachten en zon! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu Regelen, wachten en zon! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hengstmengel - WaarBenJij.nu

Regelen, wachten en zon!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 September 2013 | Aruba, Paradera

Bon dia!

Zondagmiddag, 4 dagen op Aruba, tijd voor een eerste verslag.
Woensdagochtend ben ik door papa, mama, broer en zusje uitgezwaaid op het vliegveld Heel raar en emotioneel, ook in het vliegtuig nog wel wat traantjes gelaten, maar toen we na 9,5 uur vliegen gingen landen op Aruba kreeg ik vanzelf een lach op mn gezicht. Na uren oceaan zie je opeens een eiland, met stranden en turquoise zee, prachtig en dat werd dan mijn nieuwe huis! Toen ik aankwam stond Anke, een meisje wat ook hier werkt als juf, me op te wachten op het vliegveld. Erg fijn met al die koffers en een gaar hoofd. Samen zijn we naar mijn appartement gereden en daarna hebben we nog ergens wat gegeten en gedronken.
Mijn appartement is echt helemaal prima, precies als op de foto's. Lekker ruim, mooie binnentuin, zwembadje. Een eigen plekje met genoeg mogelijkheden om contact te leggen met anderen. Met veel moeite heb ik het tot half 11 volgehouden tot ik ging slapen (half 5 in Nederland), maar helaas om 4 uur was ik klaar wakker. Jetlagje!

Donderdag en vrijdag stonden, zoals verwacht, vooral in het teken van regelen. Donderdagochtend vroeg eerst met de taxi naar SKOA (mijn werkgever), daar allerlei papieren opgehaald om mee te nemen naar Censo, waar ik me in moest gaan schrijven in het bevolkingsregister. Na 2 uur wachten was ik aan de beurt. Je krijgt je inschrijving dan niet gelijk mee, maar gelukkig kon ik die vrijdag al ophalen.
Daarna mijn auto op gaan halen. Na een uurtje wachten bleek ik een jeep mee te krijgen. Op weg naar huis ben ik echt totaal verdwaald, geen idee van de wegen en geen kaart, maar gelukkig uiteindelijk toch gevonden. Toen ik net aan het zwembad lag werd ik gebeld door Anke dat ze samen met wat andere meiden voor de deur stond, meegegaan om wat te drinken bij hun en daarna samen wat gegeten.
Vrijdagochtend terug naar Censo om mijn bewijs van inschrijving op te halen, naar de bank voor een rekening, naar Digicel voor een Arubaanse simkaart en smiddags naar de belastingdienst en het AZV (zorgverzekeraar), daarna terug naar SKOA met alle nieuwe gegevens en tadaa een werkvergunning is in aanvraag.

Vrijdagavond zijn we naar yellow claw (jouw bil is een krokodil) geweest op 1 van de stranden hier. Heerlijk dansen in het zand en onder de sterren, maar wat een vreselijke muziek. Ze bleken sowieso pas om 1 uur te komen en daarvoor was er een dj die alleen maar house?, electric?, hardstyle? draaide. Ik weet niet eens hoe je het moet noemen, maar het is in elk geval niks voor mij. Toen ze om 2 uur eindelijk het krokodillenliedje hadden gedaan heb ik als Bob dan ook gelijk besloten om te gaan.
Zaterdag ben ik door 2 andere meiden wat verder rondgeleid op het eiland. Beetje gewinkeld en ik weet nu waar de DA, Bruna, Pearle, Blokker en supermarkt met Albert Heijn assortiment zijn.

Morgen moet ik voor het eerst werken en komende week wil ik achter een nieuwe auto aan. Misschien wil ik wel een auto kopen, maar ik wil deze in elk geval omruilen. Voel me toch niet zo fijn in een open auto en bovendien hebben ze hier ook een regenseizoen...

En vandaag doe ik de hele dag lekker niks. Oke, even boodschappen, maar verder heb ik aan het zwembad gelegen en zit ik nu op mn porch te typen. Begin nu een beetje te beseffen dat dit echt mijn huis is voor het komende jaar. Voelt gek, maar eigenlijk ook wel prima.

Veel liefs, Laura

P.S. Voor wie ik het nog niet had gestuurd... Ik heb nu dus een Arubaans nummer: 002977431001.

  • 02 September 2013 - 15:07

    Jennifer:

    Lau!

    Dat klinkt allemaal goed: werk in uitvoering voor je verblijf en vandaag zelfs meteen al je eerste werkdag. Hoop dat die is bevallen :)
    Zo te horen kom jij je dagen wel door daar in het zonnetje en met de kinderen. Have fun!
    xx

  • 02 September 2013 - 17:02

    Angela:

    Ha die Laura,
    Daar zit je dan aan de andere kant van de wereld, in de zon, in een jeep. Hahaha! Ook wel stoer, zo'n auto! Succes met de lessen. Ben benieuwd naar je verdere verhalen.
    Liefs van Angela

  • 03 September 2013 - 20:43

    Caroline:

    Gaaf hoor! Klinkt allemaal super. Veel plezier met je eerste werkdagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Laura

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 8530

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Arubaans avontuur

Landen bezocht: